lachen

 

In het kader van: “Je moet alles een keer meegemaakt hebben” heb ik mij ingeschreven voor lachyoga.

Ik weet dat lachen je een stuk jonger maakt (altijd meegenomen!), het scheidt een happiness hormoon af wat je dus gelukkiger maakt en het werkt ontspannend.

 

Andere mensen zien lachen doet lachen, waardoor iedereen vrolijk wordt.

We waren gelijkgestemde zielen in een kamer.

Waar we naar zochten was blij zijn op wat voor manier dan ook.

 

Na het voorstelrondje gingen we aan de slag.

We moesten kabouters uitbeelden.

Ik had een tuinkabouter in gedachten maar kon het niet uitbeelden omdat ik het geen leuk plaatje vond.

Hoe hard ik ook mijn best deed, lachen deed ik echt niet, hoor.

 

De medecursisten begonnen te lachen, niet echt rollend over de grond, maar een lachje hier en daar was wel te horen.

Daarna gingen we kris kras door de ruimte lopen om elkaar te groeten en keihard te lachen met elkaar (niet om elkaar).

Dat werkte ook niet voor mij.

Waarom zou ik lachen met iemand wanneer er geen aanleiding was om te lachen?

 

De sfeer was gezellig.

Iedereen had wel een glimlach op het gezicht maar mijn lach kon je nog niet horen.

Vervolgens gingen we dijenkletsen

Het enige effect dat gaf was pijn in mijn dijen. Ik ben ook overenthousiast!

Ik hoorde steeds meer mensen hardop lachen. Zeer frustrerend!

 

Het lesuur was al bijna ten einde en ik had nog niet eens één lach geproduceerd.

Ik werd er een beetje zenuwachtig van.

Ben ik zo’n saaie trien of depressief dat ik niet eens kan lachen?

Aan het einde van de les was iedereen losgeslagen en lachte dat het een lieve lust was.

Behalve ik.

 

Ik bemerkte dat ik toch wel heel erg geremd was.

Tjee, dat ik het niet durfde om mijzelf te laten zien, was toch wel een eye-opener.

Daar moest ik aan gaan werken, bedacht ik, toen we na de les een meditatie deden.

 

En wat toen gebeurde ……… ik kreeg de slappe lach.

Zo gênant!

Iedereen was in diepe rust en ik kon niet meer stoppen met lachen.

 

Het effect was beoogd maar niet op het juiste moment.

Gelukkig! Ik ben niet saai of depressief.

Ik lach wanneer het mij uitkomt.

hahaha

 

 

Write a comment

Comments: 0