Ik word gek van die gedachten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Als ik de stekker uit mijn gedachtenstroom kon halen, zou ik me veel gelukkiger voelen.

Jammer dat er voor je gedachten geen UIT knop bestaat.

Gedachten kunnen mij frustreren, verwarren en soms zijn ze zelfs ook pijnlijk.

 

 

Er zou beduidend minder ruis zijn in mijn hoofd wanneer ik die UIT knop kon vinden.

De gedachten op zich zijn niet de boosdoener, dat weet ik, maar hoe ik er mee omga is een tweede zaak.

Soms is het moeilijk om er mee te dealen.

Ik probeer mijzelf niet gelijk te stellen met die gedachten.

Nee, ik ben niet kwaad maar ik voel me kwaad.

Ik ben het niet. Ik ben niet mijn gedachten.

 

Het is hetzelfde wanneer ik naar die oerlelijke foto van 100 jaar geleden in mijn paspoort kijk!

Zelfs de mevrouw achter de balie zei dat ik er leuker uit zag dan op de foto.

(Mijn ego werd vreselijk gestreeld!)

Het is een foto maar dat BEN ik niet.

 

Het rare van gedachten is dat zij mij nodig hebben om te bestaan, maar ik hen niet.

Als ik hiervan uitga wil ik mijn aandacht niet meer richten op tijdelijke hersenspinsels. Want dat zijn gedachten eigenlijk wel.  

Het ene moment denk ik dit en het andere moment is het weer anders.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat het in feite heel makkelijk is.

Wanneer ik geen aandacht (dus ook geen energie) schenk aan mijn gedachten zullen ze ophouden te bestaan. Geen gedachten betekent meer energie.

 

Natuurlijk gebeurt dit niet overnacht want ik ben al heel lang bezig om de baas te zijn over mijn gedachten.

Er zal misschien een lange tijd over heen gaan eer ik eindelijk mijn gedachten kan indammen. Niets is onmogelijk.

 

Mooji beschrijft gedachten op een bijzondere manier:

Wees geen opslagplaats voor herinneringen.

Laat het verleden, de toekomst en zelfs de gedachten van het heden achter je.

Wees getuige van hoe het leven zich ontvouwt.

Wees vrij van alle angsten en zorgen door je gedachten in je eigen hart te bewaren.

Door te zijn zal je leven altijd doordrenkt zijn van pure vreugde in tijdloze aanwezigheid.

Wees blij, wijs en vrij.

 

En vanaf nu ga ik een poging doen om gedachtenloos door het leven te gaan.

Wie doet ermee??

 

 

 

 

Write a comment

Comments: 0