griep

De griep had mij ook geveld. 

Ik, die nooit ziek werd. 

Het heeft zeker drie weken geduurd eer ik een beetje boven Jan kwam. 

Na de drie weken van figuurlijk aanmodderen in huis en alles half af maken moest 

Ik er toch aan geloven dat er wat gedaan moest worden. 

Maar … die eerste stap tot het zetten van actie! 

Dat valt nog niet mee, erger nog: ik kwam er totaal niet aan toe!

 

Ik pakte mij bij de lurven, (trouwens, het woord lurven bestaat wel maar het geeft geen lichaamsdeel aan) ging met de hond het bos in en luisterde op mijn half vergane ipod naar Anthony Robbins, The Edge.

Via mijn headset sprak hij over iets wat mij nu echt ter harte ging, na mijn kwakkelende drie weken in misère. 

 

Anthony werkt met drie patronen die je emoties kunnen beïnvloeden.

Ten eerste: 

Merk op wat jij met je lichaam doet.

Emoties komen vanuit beweging. In het Engels klinkt het zo veel mooier:

Emotion is created by motion.

 

Wanneer jij onderuit op de bank zit dan zal je je zeker sloom voelen en niet geprikkeld om fit en fruitig een rondje te lopen (ik zal zeker niet zeggen om te gaan rennen). Je hersenen krijgen van je lichaam door dat je in een neerslachtige bui bent. Als je lacht, je schouders naar achter doet en je rug recht kom je ook anders over en je hersenen reageren hier ook op.

Kom in actie, ga lopen en lach!!!

 

De eerste stap had ik intuïtief goed gedaan!

 

Ten tweede:

Wat is jouw focus en wat zijn jouw overtuigingen?

Alles waar je focus op legt, groeit en je gaat er op den duur in geloven.

Focus staat gelijk aan jouw realiteit hoewel het eigenlijk geen realiteit is.

Verander je focus.

Wees dankbaar (een van de dingen die meedragen aan het gelukkig zijn!)

Zie de wereld zoals jij dat graag zou willen.

 

Mijn focus lag op het lamlendige en niet op het beter worden.

Ik was niet dankbaar voor het feit dat ik ziek was. 

Waar ik dankbaar voor had kunnen zijn was dat ik nu de tijd had om uit te rusten en om in alle rust een boekje te lezen.

 

Ten derde:

Wees bewust van de taal die je spreekt.

Denken betekent niets meer dan jezelf mentaal vragen stellen en die te beantwoorden.

Je kan de gewoontevragen die jij jezelf stelt en die niet meer werken voor jou, verbannen. 

Bijvoorbeeld: Waarom gebeuren dit soort dingen toch altijd met mij? 

In de plaats van deze zin, waarbij je een totaal andere emotionele mindset creëert,

kan je jezelf vragen: Wat kan ik hiervan leren? 

 

De taal die ik sprak was niet al te positief. Kijk maar naar de woorden:

Aanmodderen, ik kwam er totaal niet aan toe, half af maken en kwakkelende drie weken in misère.

Ik weet nu beter! 

 

 

 

 

 

 

 

Write a comment

Comments: 2
  • #1

    Anne (Wednesday, 01 June 2016 17:13)

    Dit vind ik zo een mooie......gedachten zijn toverkrachten......en t rijmt nog ook!

  • #2

    virginia (Wednesday, 01 June 2016 19:58)

    Jazeker. met je gedachten kan je heel veel bereiken!
    Kijk maar naar het affirmeren.